Wat een werk!!

21 juni 2015 - Greenwood, Canada

Eindelijk op 15 juni arriveerden een verhuiswagen plus een auto met aanhanger met onze spullen in Greenwood. Geen container en ook niet zelf uitladen, wat wel de bedoeling was. Waarom? Dat is een heel lang verhaal en daar moet je eigenlijk bij zijn om het te geloven. Hoe dan ook we hebben onze spullen en alles is heel en onbeschadigd overgekomen. Er waren zes mensen om uit te laden. De twee chauffeurs, Rose en Paul en wij. Het was gepiept in 5 kwartier. Het ene moest het huis in en andere in de carport en weer andere spullen gingen tijdelijk rechtstreeks naar de kelder. We hadden ieder item genummerd en globaal op ieder item vermeld wat er in zit. Ga je ook verhuizen?? Dan is dat zekers een aanrader en nog gaat er weleens iets fout. Is alles al uitgepakt? Verre van. Vandaag 21 juni staat de kelder (basement) nog halfvol met dozen.

Woensdag ben ik naar Halifax geweest om mijn rijbewijs te laten vertalen. Wat een gedoe. Maar goed het is nu gedaan en morgen ga ik naar Middleton om de aanvraag bij de Canadese CBR in te dienen. Voor een gevorderde bestuurder, en dat ben ik,  krijg je een oogtest, een geschreven test met 20 vragen, waarvan je er vier fout mag hebben  en een rijtest van 10 minuten.

Langzaam begin ik een beetje te wennen aan de gewoonten hier. Kirk was en is al ingeburgerd. Sommige zaken zijn absoluut anders en dat is soms moeilijk daar mee om te gaan. De mensen zijn hier overwegend aardig, soms te overdreven waardoor je bijna gaat denken "je meent er geen donder van". Buren zoals in Diemen, krijgen we nooit meer, dat is wel zeker. Rechts van ons woont een lief maar zeer oud echtpaar. Ze zijn allebei 93 jaar en komen praktisch het huis niet uit. Links van ons woont een jong stel met een klein kind. Een korte hello, dat is alles. En tegenover ons, heb ik vorige week contact mee gelegd. Zij is wel aardig maar zegt ook niet veel en haar man is een vreemd figuur. Op de wijze dat hij naar je kijkt voel je je meteen schuldig aan iets wat je niet hebt gedaan. Een norse kwade blik. Een grappige opmerking helpt echt niet. Onze buren hier zijn absoluut niet te vergelijken met Rita en Paul, Yvon en Piet en An en Hennie, en dat vinden we wel jammer. Kirk zei van de week nog dat hij ze wel miste. Nou ik ook, dat is wel zeker.

Vandaag gaan we onze grote garderokast in elkaar zetten in onze nieuwe slaapkamer. Ook bij deze operatie zal er menig GVDtje langs komen. Ook heb ik de TV getest en werkt prima op 110 volt en een digitale box. Voor de computer heb ik een nieuwe voeding laten plaatsen en werkt ook.

Zodra we een beetje op orde zijn gaan we diverse mensen contacten via Skype o.i.d.

Voor nu de groeten en kijk even op onze fotopagina voor de laatste kiekjes.

Joop en Kirk

1. Piet en yvonne veen:
    21 juni 2015
    de reden dat ze jullie hielpen met uitpakken heb natuurlijk te maken met het feit,dat het niet soepel ging met beide bedrijven.en dat jullie nog eens extra geld moesten betalen,om jullie spullen te krijgen.Wij missen jullie ook nog steeds heel erg.We hebben de vrouw van Henk nog steeds niet ontmoet.Het huis begint er op te lijken,het wordt vast erg mooi.Vervelend dat jullie buren niet leuk zijn.Laat ze maar de fotos zien.van ons en hoe het ook kan zonder te morren.Ze mogen blij zijn met jullie als buren.
  2. Gerry:
    21 juni 2015
    Dat is weer een heel verhaal, kan me voorstellen dat het niet allemaal even gemakkelijk gaat. Succes met de vragen en je ogentest. Zal wel goed komen denk ik.
    Het gezegde is niet voor niets, beter een goede buur dan een verre vriend. En jullie hadden het wel super getroffen met drie buren waar jullie super mee omgingen. Van beide kanten zal het gemis ook wel groot zijn.
    Mannen veel succes en tot de volgende keer.

XXXXXX Gerry.
  3. Gerry:
    21 juni 2015
    Hoe is het weer nu bij jullie? Hier is het nog steeds waardeloos.
  4. Joop en Kirk:
    21 juni 2015
    Op dit momen regent het hier pijpestelen. Ik las dat bij jullie volgende week eindelijk de zomer gaat beginnen. Hier is het de ene dag 30 graden en de andere dag mistig en 15 graden. Deze weerswisselingen is maar al te bekend in Atlantic Canada.
  5. Gerry:
    21 juni 2015
    Oke, nou zou wel lekker wezen wat beter weer, onze vakantie week was ook niet om over naar huis te schrijven, maar goed Niek heeft nu altijd vakantie, dus ook wij zijn pensionarissen lol. Gaat het goed met je Joop.
    Alles oke met je moeder. Die is nu toch 90 jaar? XXXXX
  6. Joop en Kirk:
    21 juni 2015
    Alles gaat goed hier. Mijn moeder hoopt op 16 juli 90 te worden. Neem aan dat Niek van zijn welverdiende pensioen geniet? Er lekker op uit. Niet meer op de klok hoeven kijken om naar het werk te gaan. Heerlijk Ger.
  7. Mennevellinga:
    21 juni 2015
    Wij nu op vacantie. Wat een aangrijpend verhaal Joop. In Amsterdam zal ik de foto s bekijken. Groet uit Koblenz aan de Bodenzee Menne Raymond.
  8. Gerry:
    21 juni 2015
    Niek heeft normaal de maand juni vakantie en eigenlijk snappen we allebei nog niet goed dat hij niet meer terug hoeft of moet. Maar dat zal ook wel weer een plek krijgen, bij jou ging dat natuurlijk met zoveel andere dingen te gelijk dat dat niet te vergelijken is. Maar vrijheid is toch wel een hele hoop waard. Ook al is dat een boel geld minder, maar samen zijn is veel meer waard. Maar dat weten jullie allebei maar al te goed.
    Nou ik hoop dat je moeder echt de 90 haalt, omdat ze zei van niet omdat je weg ging. Maar jij weet dat mijn moeder ook iets anders in elkaar stak. Ga hier verder niet over uitweiden, je begrijpt me wel. We hebben het er vaak overgehad.
    XXXXXX Tot gauw weer.
  9. Joop en Kirk:
    22 juni 2015
    Geniet van jullie vakantie Menne en Raymond, en we schrijven wel weer als jullie terug zijn.
  10. Huissen an:
    22 juni 2015
    het gaat steeds beter om je plekje tevinden jammer van de buren maar zal wel gaan wennen missen julle ook nieuwe buren is ook wennen zien ze niet vaak gaan jullie nu maar genieten hoor paul en rita op vacantie stil allemaal hoor.gr.hen en an
  11. Paul:
    22 juni 2015
    De oplossing Joop, ik werk Henk en Bernadette er uit, jullie verkopen jullie huis met vette winst en komen gewoon weer hier wonen.
    Goed idee?????????
  12. Gerry:
    22 juni 2015
    Heel goed idee Paul en Rita.
  13. Joop en Kirk:
    22 juni 2015
    Alleen al de gedachten Paul en Rita. Stel dat......krijgen we uiteraard nooit meer de Botterweg 31. Maar dit is niet aan de orde want we hebben vastgesteld dat het een one way ticket is. Ik kom zekers dit jaar nog een keer terug. Ik denk zo oktober of zoiets, als de tickets goedkoop zijn. Sorry dat ik jullie moet teleurstellen en Gerry en Niek ook.
  14. Gerry:
    23 juni 2015
    We weten het wel hoor Joop, maar vond het geen gek idee van ze. Iedereen moet wennen, jullie ook, maar snap dat het voor jullie buren extra zwaar is. Maar beter zo dan dat iedereen denkt, zo die zijn eindelijk weg. XXXXXX
  15. Paul:
    23 juni 2015
    ik snap het ook wel Joop, het was ook maar een geintje, Henk en Bernadette zijn ook vast wel leuke buren.
  16. Henk Zegger:
    23 juni 2015
    Jammer dat het met de buren niet botert en jammer dat je voor de auto een hele test moet afleggen. Maar ik vertrouw erop dat het wel goed gaat. Er zal langzaam orde op zaken komen, ook met de buren hoop ik voor jullie. ik ga ook gauw met Bernadette bij de buurtjes langs, ze zijn aardig.