Het gaat er langzaam op lijken!!

26 juni 2015 - Greenwood, Canada

Hallo allemaal,

De titel zegt het al. Bijna alles is uitgepakt. Nadruk op "bijna alles". We hebben zoveel spullen meegenomen, klein spul vooral, dat we binnenkort een yard sale gaan organiseren om van de bende af te komen. We hebben alles meegenomen, behalve het huis in Diemen zelf, althans zo lijkt het. Er staan nog een kleine 15 dozen die uitgepakt moet worden. We weten wat er in zit, maar of we het ooit zullen gebruiken??

Een yard sale is zoiets als onze Koningsdag vrijmarkt, alleen mag je het hier het hele jaar door doen op een moment dat je zelf uitkiest. Sommige noemen het op deze tijd van het jaar  "spring Cleaning". Helaas slapen we nog steeds op een matras op de grond, want we zijn de bed poten kwijt. We hebben ze gezien, maar kunnen ze nergens vinden.

De meeste grote spullen staan op hun plaats maar nog wel half in de verpakking.

We hebben onze laminaat van de bovenverdieping meegenomen uit Diemen in de hoop dat we deze zouden kunnen gebruiken voor de huiskamer, keuken, een open concept, en de hal. Maar dat gaat toch niet lukken, die gaat naar de slaapkamers.

Vanmiddag hebben we gekeken naar een nieuwe vloer voor huiskamer, keuken en hal en ik denk dat we geslaagd zijn. Zondag gaan we terug om nogmaals te gaan vergelijken en dan eventueel aanschaffen. In ieder geval moeten we beslissen voor 1 juli want dan krijgen we nog 10% extra korting. Jaja zuinigheid troef.

Zuinig of niet, 10% = 10%.

Onze giga linnenkast is in elkaar gezet, lampen opgehangen, bijna overal dimmers geplaatst en ander klein werk gedaan. Volgende week komt de electriciën om te bekijken of onze wasmachine, wasdroger en vaatwasmachine zonder problemen aangesloten kan worden. Behalve het electrische fornuis, is alles hier 120 volt/60 herz. Onze apparatuur is 220 volt 50 herz. Het verschil in herz kan een probleem gaan opleveren, maar dat laten we liever over aan iemand die er meer verstand van heeft dan wij en vormt het een probleem dat de boel in de hens kan vliegen, moeten we alles opnieuw kopen, en op zich is dat de helft goedkoper dan in Nederland dus dat is een meevaller.

1 juli is het CANADA DAY, dus een officieële vrije dag en gaan we naar Halifax voor de streetparade van de Nova Scotia Taptoe die van 1 t/m 7 juli plaatsvind in Halifax. Wij gaan er op de laatste avond naar toe, 7 juli dus, tevens mijn verjaardag.

Als alles een beetje op orde is komen er weer een paar foto's en iets later zelfs een video.

Voor nu groet aan iedereen en tot een volgende keer!!

Joop en Kirk

1. Gerry:
    27 juni 2015
    Nou dat klinkt vrij goed allemaal hoor? Jammer dat je toch te veel hebt meegenomen, maar ook wel weer leuk om te kunnen verkopen.
    Goed dat jullie zo alert zijn op het voltage daar, je moet er niet aan denken dat er brand zou komen. Ben zeer benieuwd hoe het allemaal geworden is maar dat zien we t.z.t. wel. Succes daar hoor.

Liefs Gerry
  2. Diny Beense:
    27 juni 2015
    Hoop dat jullie de poten nog vindenmaar anders 6 of 8 zeepkisten? Succes en ik ben benieuwd maar jullie video. Hou van jullie en groetjes
  3. Nelly:
    29 juni 2015
    Lekker jullie eigen spulletjes weer om je heen.Succes met de verkoop van overbodige dingen. Lekkere opruiming, wordt je hoofd leeg van. Veel plezier vast op jullie dag uit naar de taptoe!
    groet Nelly