langzaam maar zeker gaat het er op lijken Part 2

14 mei 2015 - Greenwood, Canada

Vandaag 14 mei is het volgens mij in Nederland Hemelvaart. Hier heet dat Ascensionday. Geen speciale dag hier en ook geen vrije dag. Wij zijn nu 12 dagen bezig in het huis en het begint ergens op te lijken. Morgen komt de stucadoor e.e.a af werken. Hij zou vandaag komen maar was een beetje grieperig. We gaan van twee kamers een grote kamer maken. Daarvoor moeten we een muur uitbreken. Kirk was al met zwaar geschut begonnen. Foto van deze actie staat op de foto pagina. De huiskamer, keuken en een slaapkamer hebben reeds een nieuwe ondervloer. De muren zijn gaten en scheurtjesvrij en geschuurd en klaar om geschilderd te worden. Ik heb ook een foto geplaatst van onze toch wel kleine badkamer/toilet. Die gaan we tzt groter maken door nog een muur 1 meter uit te breken En dan gaat het een en suite worden.

Van de week moesten we vernemen van de rederij die onze container vervoert, dat de container twee weken later arriveert. Vervelend, maar dat geeft ons wat meer lucht. De eerste planning was 1 juni, toen werd het 23 mei en nu staat het vast op of rond 6 juni. De container wordt op 20 mei geladen op een Maersk containership op de Maasvlakte in Rotterdam en vandaar gaat deze via Montreal naar Halifax. Vanaf het moment dat het schip Rotterdam verlaat kunnen we de boot volgen via een track and trace pagina van de rederij. Komende maandag is het hier een Nationale feestdag genaamd Victoria Day, vernoemd naar de vroegere britse Koningin Victoria.Je kan deze dag vergelijken met onze huidige Koningsdag. Veel te doen, feesten etc en alles is gesloten. De eerstvolgende Nationale feestdag, na a.s. maandag is 1 juli, Canada Day.

Op mijn verjaardag, 7 juli, gaan we met Rose en Paul naar Halifax om de Royal International Taptoe te bezoeken in het Halifax Metro Centre. Beide, Rose en Paul, hebben nog nooit de taptoe bezocht en we vonden het leuk ze hiervoor uit te nodigen. Ik heb de Taptoe eenmaal bezocht in Halifax maar dat was in 1981. En ik was ieder jaar in september een trouwe bezoeker van de Taptoe in Rotterdam.

Volgend weekend gaan we ook naar Halifax om te zien wat er te koop is op auto gebied. We hebben een auto cq truck nodig voor 24 juni. We blijven dan slapen bij een kennis van Kirk. Het was vandaag prachtig weer en 21 graden. Morgen en het weekend worden iets warmer.

Morgen weer een nieuwe dag en werken in ons huis.

Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn vernemen jullie dat wel weer.

1. Mennevellinga:
    Tattoo = Taptoe

Dacht even dat jullie allen een tattoo gingen zetten. hhahahaah
    Gek he die aflevering van jullie box. Je zou denken inplannen en de afgesproken dag afleveren. Maar dat kan blijkbaar niet. Mogelijk dat het schip dat naar Rotterdam moet komen om jullie vracht naar Canada te brengen, recent vertraging heeft opgelopen ... .

En die auto zal wel een stoer ding worden Kirk/Joop. Een type Dodge ;)

Succes en geniet van de nationale feestdagen.

Menne
  2. Gerry:
    15 mei 2015
    Jullie zijn aardig op stoom zo te zien. De badkamer is inderdaad wel een beetje aan de krappe kant. De temperaturen stijgen hard daar? Hier wil dat nog niet echt vlotten op een enkele dag na. Mannen succes verder en ik blijf jullie volgen.
  3. Joop en Kirk:
    15 mei 2015
    In het Nederlands is het taptoe, engels Tattoo.
  4. Gerry:
    Dat had ik al begrepen hoor? Hier is het 12 graden, weg met de zomer weer
  5. Joop en Kirk:
    15 mei 2015
    We weten nog niet welk merk auto maar een Dodge zal wel gaaf zijn. Maar misschien ook wel een Ford of Toyota. Zolang deze maar goed geprijsd is en geen drie keer de klok rond. Er zijn altijd zeer goede aanbiedingen je moet alleen weten waar en bij wie, vandaar dat we volgend weekend naar Halifax "de grote stad" gaan want daar zijn veruit de meeste dealers.
  6. Gerry:
    15 mei 2015
    Ben benieuwd wat jullie uit eindelijk gaan kopen. Zie jou wel in een grote wagen en dan bedoel ik meer een Jeep ofzo. Ken al die merken niet. XXXXX
  7. Paul:
    15 mei 2015
    dat is weer een heel verhaal. Joop. Fijn dat je de koffer vergoed krijgt.
    Heb even naar de foto van Kirk gekeken maar herken hem nu al haast niet meer. Wat is er met je gebeurd Kirk? Krijg je nog wel tijd van Joop om even van het zonnetje te genieten? Succes met de werkzaamheden.
  8. Piet en yvonne veen:
    15 mei 2015
    he lieve mensen!!! fijn om weer wat te lezen over de werkzaam heden. Kirk is zeker niet te herkennen,krijgt hij wel een beetje rust van je ,haha.Meneer Beenze ,dat hoor ik je zeggen in de tuin.Veel succes ,met verbouwen,Gr Von en Piet,
    Hoe gaat het met jullie buurtjes,hier komt er een teken van leven.Tot gauw.