Even een dag rust!

18 mei 2015 - Greenwood, Canada

Vandaag Victoria Day, een nationale feestdag vergelijkbaar met onze Koningsdag, doen we het zoals iedereen hier rustig aan. De laatste drie weken incl. Zat en zondag hebben we constant aan het huis gewerkt en dat beginnen we te merken. Even op de plaats rust vandaag. We zijn alleen naar het huis gereden en hebben wat dingen opgeruimd en wat boodschappen gehaald voor o.a. Rosemary. Men vroeg zich al af of Kirk wel een beetje zon had gekregen. De foto van vanmorgen zegt, ja. Een beetje.

Morgen komt de electricien de laatste extra contactdozen voor o.a de 220 volt aanleggen. Dat gaat nog spannend worden of de contactdozen die wij hebben meegebracht wel gebruikt kunnen en mogen worden met het oog op de verzekering, want alles boven 20 amp zal de onze doen smelten En dan heb ik het niet over de kazen. Ik weet bij benadering niet hoeveel amp onze droger, wasmachine en vaatwasser ieder apart is die we hebben meegebracht. Ik denk dat ze een standaard amp hebben.Iemand die het weet? En anders biedt Google ook nog een uitkomst.

De stereo apparatuur en tv vormen geen probleem.

Vorige week hebben we ook een oude lekkage ontdekt in het plafond net boven de keuken. Dat is voorheen gerepareerd maar is nog steeds zichtbaar en voor de zekerheid hebben we de plek uitgezaagd en zal door de stucadoor verder behandeld gaan worden. Morgen begin ik alvast met het in de grondverf zetten van een paar muren zodat we die volgende week definitief kunnen schilderen.

Dit was het weer voor deze keer. Volgende week meer nieuws.

1. Gerry:
    18 mei 2015
    Met iets over zijn hoofd heen wordt hij dus nooit bruin, Dat was nog een aardige lekkage geweest dan. Goed dat jullie het gevonden hebben. Voel je je wel op je gemak daar nu Joop? Tenslotte is het nu je definitieve woonplaats. Fijn dat je ons zo op de hoogte houdt. Knuffels voor jullie allebei.
  2. Nelly:
    19 mei 2015,
    Het ziet er allemaal heel professioneel uit, maar denk ook aan uitrusten na gedane arbeid. Wat een beeldschone puppies, ik denk dat er 1 voor jullie bijzit.....
    Sterkte met de verdere werkzaamheden, liefs Nelly en de poezen.
  3. Gerard Beense Sr.:
    19 mei 2015
    Fijn om te horen dat alles, behoudens lekkage en wattagevragen, goed met jullie gaat. En probeer samen toch wat meer van de zon te genieten.
    Groetjes van Annette en mij.
  4. A3 en Riet:
    19 mei 2015
    zie reactie bij de foto van Kirk. vergeet ook niet de logerkamer in orde te brengen. Groet
  5. Joop en Kirk:
    19 mei 2015
    Alle puppies zijn reeds verkocht. En neen, dit is niet mijn type hond die ik aan mijn lijntje zou willen hebben.
  6. Gerry:
    19 mei 2015
    Ze vragen nogal wat aandacht begreep ik van je.
  7. Diny Beense:
    19 mei 2015
    Hai hai Joop en Kirk, vanmorgen vroeg had ik gereageerd op Jullie reislogger, gaat er iets helemaal fout en mocht ik weer helemaal opnieuw beginnen. Geen tijd meer omdat ik andere verplichtingen had. Met volle moed poog ik wederom te reageren op jullie reislogger. Ik zou de reislogger een andere naam geven daar jullie NU niet meer reizen maar bezig zijn jullie nest woon klaar te maken, hihihihihihihihi! Joop ik ben zo blij dat je ons op de hoogte houdt van jullie bezigheden..............ik weet zeker dat wij, die hier in Nederland wonen en dicht bij jullie staan, jullie blogger met Argosogen in de gaten houden. Ga zo door broer Joop. Ik vermoed dat er een lijst gemaakt moet worden wie in de toekomst bij jullie op vakantie gaan komen. Het wordt dringen.............hihihihihihihihi liefs Diny
  8. Joop en Kirk:
    20 mei 2015
    Diny, de reislogger kan ik qua naam niet wijzigen. Ik heb alvast wel de header gewijzigd, maar dat was in januari al gedaan. De subpagina's zoals de reisverhalen etc kan ik ook niet wijzigen. Die pagina's staan nu eenmaal vast.