langzaam maar zeker gaat het er op lijken

10 mei 2015 - Greenwood, Canada

Afgelopen week zijn we druk bezig geweest in het huis en komen er achter dat het ietsje meer werk is dan aanvankelijk werd aangenomen. Zo ben je iets aan het afbreken of tijdelijk weghalen, stuit je op een ander probleem. Het keukenblok hebben we weggehaald om te kijken hoe de houten vloer daaronder er aan toe was. Wonder boven wonder geen problemen gevonden. De muur waar het tegenaan stond moeten we deels vervangen want die brokkelt aan de onderkant, weliswaar niet zichtbaar, af. Zo hebben we ook gemerkt dat het huis binnen zoals het nu is, nooit is verbouwd of opgeknapt. Zo vonden we 10 en 25 dollarcentmunten uit 1975 achter het blok. Plus een zilveren theelepeltje. We zijn de afgelopen dagen ook bezig geweest met het leggen van vloerdelen van 1 cm dikte. Alle vloeren in het hele huis zijn van hout dus dat beweegt altijd. Al met al is de gehele vloer in perfecte staat. Vandaag gaan we beginnen met een ombouw maken rondom de schoorsteen. Daar moesten we op wachten totdat een laag asbest weggehaald was door een bedrijf en het afmaken van de hele huiskamer en keuken, voor wat betreft de houtdelen plaatsen. Zodra de ombouw rond de schoorsteen is gemaakt kunnen we de stucadoor bellen die het plafond en muren komt repareren. Die heeft wat scheurtjes , naden  en gaten die aandacht vragen.

Dan kunnen we gaan beginnen met het lichtelijk opschuren en schilderen van de wanden om te beginnen in de woonkamer/keuken. Er komt dus geen behang op de muren. Daarna krijgen de slaapkamers en badkamer een grondige modernere opknapbeurt en kunnen we ook eindelijk die afschuwelijke jaren 70/80 vitrage en gordijnen weghalen, maar nu zijn ze wel even handig.

Buren: Links van ons woont een jong stel met een klein kind. Tegenover ons ook een stel, en rechts van ons een ouder stel van dik in de 80 die we drie keer hebben gezien. We hebben met geen van allen al contact gehad, maar mijn inschatting is dat het absoluut niet 27, 29 en 33 is. Maar we nodigen ze wel uit als het klaar is voor een drankje en koekje erbij?

Even tussendoor: Als er werklui in Nederland bij je over de vloer komt, is het heel normaal te vragen.....kopje koffie?? Hier doe je dat niet en dat was wel even wennen. Maar aan alles kan je wennen, denk ik zo.

Tot zover deze kleine update en zakken zometeen af naar Greenwood om uit te vogelen hoe we het beste een ombouw kunnen maken rond die schoorsteen.

Vanaf dinsdag hebben we eindelijk telefoon in ons nieuwe huis. TV en Internet zal nog even moeten wachten. Morgen komen ze de telefoon aansluiten, maar op een tijd dat Nederland al voor pampus ligt, vandaar Dinsdag.

Tot een volgende keer!!!

1. Gerry:
    10 mei 2015
    Nou jullie zijn super hard bezig merk ik wel. Grappig dat de werklui daar geen koffie drinken. Scheelt wel in tijd. Zal toch allemaal wel anders zijn. Ben benieuwd of jullie contact krijgen met de buren. Hier is het echt vandaag zomer. Heerlijk morgen ook nog en dan wordt het een stuk minder. Veel succes mannen.

XXXXXXX Ger.
  2. Niry de Jonge:
    10 mei 2015
    Het gekke is dat als je met 1 ding gaat beginnen dat volgt er dikwijls een hele waslijst van wat er ook nog gebeuren moet. Hier was het ook lekker weer en we hebben wat in de tuin gewerkt. Heel veel succes met de verbouwing!
  3. Mennevellinga:
    10 mei 2015
    Grappig geen internet en toch deze nieuwsberichten bij ons in Nederland op internet. rararararara
  4. Huissen an:
    11 mei 2015
    veel werk maar dan alles weer mooi en goed geeft veelvoldoening leuk dat jullie het zelf allemaal doen vr.gr.hen en an
  5. Joop en Kirk:
    11 mei 2015
    Nou ze drinken wel koffie maar het is hier not done het aan te bieden als ze nog niet eens met het werken zijn begonnen.
  6. Gerry:
    12 mei 2015
    Oke, jullie zullen en vooral jij Joop nog wel meer verschillen ontdekken tussen Nederland en Canada denk ik zo.
  7. Piet en yvonne veen:
    12 mei 2015
    ja Joop en Kirk jullie zullen eraan moeten wennen dat het geen Botterweg is,27,29 en 33..Maar geef ze even de tijd ,en wat je zei ,een bakkie koffie met een koekje erbij,doet vast en zeker wonderen.gr van ons