Het huis in Greenwood

30 januari 2015 - Greenwood, Canada

Vanmorgen werden we gebeld door de eigenaar van het huis in Greenwood of we vanochtend langs konden komen in het huis om ons bezoek van gisteren af te ronden.Dat is trouwens op ons verzoek gegaan want we hebben nog maar een week een en ander eventueel te regelen. Nog wat details besproken over de eigenaars belastingen, stroom verbruik etc etc. We wisten wat de vraagprijs was. Aangezien we de bekabeling moeten gaan vervangen hebben we gevraagd of er ruimte is om te onderhandelen over de vraagprijs. Die was er niet omdat er nog iemand was die interesse had. Waar we bij waren heeft hij die tweede kandidaat gebeld met de vraag hoe serieus hij was. Heel serieus en kon het huis morgen komen bezichtigen. We hebben toen meteen zijn aanvankelijke vraagprijs geaccepteerd. m.a.w., we verhuizen binnenkort naar Canada. Zo, deze moeilijke kogel is eindelijk door de kerk.

Dit nieuws zal velen verdriet doen, maar dit is waar we voor gingen en dit keer moest het lukken, en het is gelukt.

Vanmiddag zijn we bij de advocaat geweest en die zal het papierwerk moeten regelen en moeten controleren of er nog vorderingen openstaan op het huis. Maar de zoon van de overleden eigenaar verzekerde ons dat dit niet zo was.

De overdracht zal dan mogelijk over 30 dagen zijn of zo mogelijk eerder.

De wettelijke termijn is 30 dagen. Rosemary benoemen we dan tijdelijk tot waarneemster.

Komende week gaan we een electricien inschakelen die het huis voorlopig veilig moet maken gezien de staat van de bedrading.

Verhuizen naar Canada zal niet meteen kunnen al zouden we willen, dus deze gaat mogelijk eind april begin mei plaatsvinden.

Over de verdere vorderingen houden we jullie van op de hoogte.

1. Gerry:
    30 januari 2015
    Jongens ontzettend fijn voor jullie. Van harte gefeliciteerd met jullie huis in Canada.
    Jullie weten dat ik het er moeilijk mee heb en zeker nu. Maar we gunnen het jullie meer dan. En gelukkig is de wereld een stuk kleiner geworden dankzij alle moderne technieken.

Liefs Niek en Gerry.
  2. Paul:
    Nou lekker dan...........zegt Paul
    ben erg verdrietig ,.............zegt Rita

maar toch ...........wensen we jullie heeft veel geluk voor de toekomst
    ook van Judith, Rico, Julie en linda die dit mee staan te lezen

tot zaterdag ..............oh sorry, paul zegt dat jullie zelf wel thuis komen

doegg
  3. Piet en yvonne veen:
    30 januari 2015
    gefeliciteerd! we lezen het bericht met een brok in mijn keel,maar we zijn wel blij voor jullie.Gr von en piet
  4. Paul:
    30 januari 2015
    Kom jullie gewoon ophalen zaterdag, wees gerust
  5. Piet en yvonne veen:
    30 januari 2015
    dat was dan het laatste kerstdiner met de buurtjes
  6. Niry de Jonge:
    30 januari 2015
    Wat fijn dat jullie het huis gekocht hebben! Dit huis was wat jullie graag wilden! Gefeliciteerd!!!!
  7. Loes en Peter:
    30 januari 2015
    Gefeliciteerd lieve mannen.....dat jullie hier gemist zullen worden is wel duidelijk !
    Maar je moet proberen je idealen te realiseren en dat doen jullie. Heel veel geluk!
  8. Huissen an:
    30 januari 2015
    gefeiciteerd namens ons wel vreemd hoor maar van harte gegund we komen met 6man logeren oké
  9. Menne:
    30 januari 2015
    Drie dagen in Canada en dan al een huis: kom er nog eens om!
    Mogen we om het adres vragen om onze drone wat luchtfoto's te laten maken.
    Gefeliciteerd met deze mooie start.
    Menne & Raymond
  10. Joop en Kirk:
    Menne en Raymond,
    Vorig jaar september zijn we hier ook geweest en 15 huizen bekeken en dat is op niets uitgelopen. Dit keer hebben we 7 huizen bekeken en de laatste was bingo. Feit was dat als we dit keer niet konden slagen het avontuur voorbij was en zouden blijven waar we zijn. Het huis wat we nu gekocht hebben hadden we al op het oog toen we nog niet eens hier waren. Adres komt later als alles door een advocaat is vastgelegd en dat zal komende dinsdag gebeuren.
  11. Joop en Kirk:
    30 januari 2015
    Op de blog staan fotos en een korte filmclip van het huis in Greenwood.
  12. Ingrid Casteleijn:
    Lieve Joop en Kirk,
    Nogmaals ontzettend gefeliciteerd met jullie mooie huis in Greenwood. Geweldig dat jullie geslaagd zijn. Wel jammer natuurlijk dat er niet meer viel te onderhandelen over de prijs. Maar het is niet anders.
    Siebe heeft net op Google Maps gekeken en ziet een vliegveld en golfbaan in Greenwood.
    Mooie straat ook, waar het huis staat. Niet in The Middle of Nowhere. Ik heb de video's bekeken.
    We gaan jou Joop, natuurlijk verschrikkelijk missen als gezellige collega. Kunnen we niet meer lekkere gekke gesprekken houden en de boel in de maling nemen. En lekker slap kletsen, dat kunnen jij en ik ook zo goed. Maar ja, jullie gaan je droom achterna en verlaten het kleine Nederland.
    Lieve mannen, succes met de verdere afhandeling van jullie aankoop. En geniet nog een week van het mooie Canada.
    Groetjes, Siebe en Ingrid
  13. Joop en Kirk:
    Hoi Ingrid en Siebe,
    Het vliegveld is van de Canadese luchtmacht en inderdaad een golfbaan ligt naast het vliegveld. Ons huis is 3 min van het vliegveld, maar we hebben er absoluut geen last van. Het vliegveld heeft alleen Aurora vliegtuigen en die patrouileren de Canadese wateren want zoals je zal weten ligt de Atlantische oceaan dichtbij. Het huis ziet er van buiten perfect uit. Binnen heeft wat werk nodig, maar daar nemen we onze tijd voor.
    Uiteraard zal ik jullie ook missen maar we zijn nog niet weg.
    Joop en Kirk
  14. Ingrid Casteleijn:
    31 januari 2015
    Dat is gunstig, Joop, dat jullie daar geen last van hebben. Ik schrik altijd een beetje van een vliegveld.
    En Siebe zoekt alles altijd op op GoogleMaps, vindt hij geweldig.
    Hij vroeg al naar jullie straatnaam, maar die gaan we nog horen.
    Is Greenwood ook wel een plaats met een aantal winkels?
    Het binnenwerk van het huis opknappen, dat komt wel en is ook nog leuk om te doen. Dan zie je het mooi worden en jullie eigen smaak er in brengen. En wat een grote kelder zit er onder het huis. Dat is altijd handig om spullen kwijt te kunnen. En hij is mooi droog, dat is fijn.
    Groetjes van Siebe en mij.
  15. Wil Beense:
    31 januari 2015
    Inderdaad een mooi huis Joop en Kirk. Ziet er veelbelovend uit.
    Als ik het goed zie op de foto's dan heeft het hier en daar wel wat verbeteringen en vernieuwing nodig. Veel werk maar goed te doen denk ik zomaar. Ik hoop dat jullie er helemaal zeker van zijn en dat de overdracht spoedig zal zijn. Helemaal super.
    de straat ook erg mooi ondanks de sneeuw haha.
  16. Joop en Kirk:
    31 januari 2015
    Binnen zeker maar buiten is alles bijna nieuw.
  17. Joop en Kirk:
    Hoi Ingrid en Siebe,
    Een dezer dagen na dinsdag ga ik een paar foto's maken van Greenwood en de directe omgeving. Ondanks dat alles nu bedekt is onder een laag sneeuw van 35 cm, is het toch heel mooi. Vanochtend en avond verwacht men ijsregen en dat is funest voor de stroomkabels die hier bovengronds hangen. Niet alleen hier bij Kirks zuster, maar overal. Greenwood heeft een relatief groot winkelcentrum en net daarbuiten een gigantische superstore Sobeys genaamd. Hier kan je alles kopen op het gebied van eten en drinken en onze eigen Calve pindakaas en Hero jam. Ze hebben een kleine Dutch corner waar een bescheiden aantal Nederlandse producten te koop zijn, want laten we niet vergeten dat mede door de Nederlandse immigranten uit de jaren 50 en 60, Nova Scotia is wat het is. Nederlandse boeren, hebben na jaren hard werken goud geld verdient. De familie Enserink, die heeft hier een tuinders bedrijf zoals Intratuin, zijn beroemd in Nova Scotia vanwege hun bloemen en planten. Zomaar een paar voorbeelden dat Nederlanders gewild zijn. De Fransen en Duitsers zien ze liever gaan. Tot zover deze update.
  18. Ingrid Casteleijn:
    31 januari 2015
    Dat klinkt allemaal goed.
    Is toch ook wel belangrijk om in de directe omgeving boodschappen te kunnen doen. En zowaar ook een kleine Nederlandse hoek, wow. Dus we hoeven geen pindakaas op te sturen als jullie er eenmaal wonen. Want dat is iets wat onze zonen missen in Engeland en Spanje.
    En planten kunnen jullie kopen voor binnen en buiten. Ook belangrijk voor jullie, dan zien we weer foto's van een mooie tuin tegemoet.
    Kan de ijsregen de stroomkabels echt stuk maken, zodat men zonder stroom komt te zitten ??? Dan mag je bijna wel een eigen aggregaat kopen voor noodgevallen.
    Leuk dat je nog meer foto's gaat maken. Maar ik vind jullie straat echt mooi om te zien. Dat is zomers ook prachtig, denk ik. Ziet er gezellig uit.
    Ik hoop van harte dat jullie hier heel gelukkig gaan worden !!
    En de afstand naar Rose en Paul is niet zo groot, he ??
    Ook dat is fijn om vlakbij familie te wonen.
  19. Joop en Kirk:
    Hoi Ingrid en Siebe,
    Vorig jaar zat Rosemary en iedereen hier een week zonder stroom vanwege inderdaad gebroken kabels. Het gewicht van het ijs dat een hangt is funest. Nu hebben ze nog geen problemen gehad. Het is ook milder dan vorig jaar maar de winter is nog niet voorbij. Een aggregaat zal inderdaad aangeschaft moeten worden. Pindakaas was een voorbeeld, maar ze hebben ook Venz hagelslag, onze havermout en nog een paar produkten. Van ons huis naar Rosemary is het 10 minuten.
    Joop