House hunting Dag/Day 3

29 januari 2015 - Wilmot, Canada

Gisteravond werden we gebeld dat we hedenmorgen ons tweede kandidaat huis in Greenwood kunnen bekijken. We zijn de eerste gegadigden want er blijkt nog een kaper op de kust te liggen. Dit is een serieuze kandidaat, when the price is right. Dit huis was van een vier weken geleden overleden dame. De zoon en schoondochter van deze vrouw kennen Kirk en ze willen van het huis af. Dit huis was meteen al onze wens zonder dat we het binnen hadden gezien. We hadden het adres en gingen via google maps rondneuzen. We waren er meteen weg van. Hoe het er uit zag, de locatie en de wijk. Riolering en drinkwater is van de gemeente, dus geen geleuter met sceptic tanks en waterputten boren. Dit huis, van 30 jaar oud, heeft hard nieuwe electrische bedrading en schakelkasten nodig anders kan het niet verzekerd worden. Dat komt ons goed uit want een heel nieuw systeem kost een kleine 8.000 dollar en kunnen we onderhandelen in de vraagprijs. En als wij het doen kunnen we meteen onze wensen kenbaar maken aangezien we op een paar punten 220 volt wensen. Standaard gebruikt men hier 110 volt. Energieslurpers zoals een wasmachine, droger en/of koel/vries combinatie gebruikt men wel 220 volt.

We duimen dat dit goed gaat. Daarna gaan we nog twee huizen bekijken en anders is het terug naar huis 1.

1. Mennevellinga:
    29 januari 2015
    Zijn die huizen allemaal in een zelfde omgeving/regio? Of maken jullie veel kilometers van dorp naar dorp? we volgen het op ons scherm! Succes Het blijft een spannende onderneming Joop/Kirk. m
  2. Paul:
    29 januari 2015
    welke foto hoort er bij dit huis van vandaag Joop en Kirk?
  3. Joop en Kirk:
    Hoi Menne,
    Alle huizen die we tot nu toe hebben bekeken liggen in een straal van ongeveer 5 kilometer vanuit onze uitvalbasis bij Kirk's zuster op de Beense berg. Een huis dat we vanmiddag gaan bekijken ligt in Berwick, dat is 20 km hier vandaan maar nog steeds te overzien.

Hoi Rita,
    Van het huis in Greenwood die we vanochtend gaan bekijken hebben we nog geen foto's van. Die komen later. We hebben wel een streetview foto van Google maps. Maar we houden de spanning, die te snijden is, er nog even in totdat we het bekeken hebben.
  4. Kelly:
    Hoi Joop en Kirk,
    Spannend zeg allemaal. Als het zo moet zijn, dat wordt dit jullie huis!
  5. Joop en Kirk:
    Hoi Kelly,
    Waar is ons etentje gebleven? Zodra we terug zijn bel ik je.
  6. Daisy, Lieke en Irene:
    Hoi Joop en Kirk,
    Klinkt goed die bezichtiging van vandaag, dus nou maar duimen dat het wat wordt :-) We missen je heel erg vooral je patat...........!!! En Lieke is in tranen :-(, dat ze geen link heeft ontvangen en jullie daardoor niet kan volgen (van je collega moet je het hebben)
    Succes vandaag en we houden toch van je xxxxxx
  7. Niry de Jonge:
    29 januari 2015
    Spannend!!! Hoop voor jullie dat jullie wensen uitkomen!
    Vind het wel een hele onderneming in die sneeuw.
    Succes en we duimen voor jullie!
  8. Joop en Kirk:
    29 januari 2015
    Dat is het zeker Niry maar we krijgen er steeds meer zin in. Met -10 graden naar een huis zoeken is geen pretje maar we lopen voorzichtig warm.
  9. Joop en Kirk:
    29 januari 2015
    Niry ik probeer Mathieu zijn vragen te beantwoorden maar de chat geeft me geen toestemming met hem te chatten.
  10. Willem de klein:
    29 januari 2015
    RWij wensen jullie heel veel succes bij het vinden van jullie droomhuis.
    Groetjes van marian en mij.
  11. Diny Beense:
    29 januari 2015
    Hai broertje & Kirk, je snapt natuurlijk dat ik niet al te enthousiast ben. Mijn gunfactor voor jullie is 100%, maar kijk maar niet diep in mijn hart
    heel veel geluk morgen bij de onderhandeling! Misschien helpt het omdat die persoon, Kirk zijn familie kent. Je weet het maar nooit.
    Liefs
  12. Wil Beense:
    30 januari 2015
    als ik de foto mag geloven en de juiste foto beoordeel dan is huis nummer 1 wel een heel mooi huis en groot ook.
    veel success met de verdere tocht en denk aan het budget. niet te gretig en niet te veel hooi op de vork. wijsheid bij de overwegingen.
  13. Joop en Kirk:
    30 januari 2015
    Huis 1 is ietsje kleiner maar moet veel aan gebeuren.