House hunting Dag/Day 2

28 januari 2015 - Wilmot, Canada

Vandaag hebben we drie huizen bekeken met de makelaar. Twee vielen er sowieso al af vanaf het moment dat we binnen kwamen. Huis 2 en huis 4. Foto's heb ik geplaatst. Huis 3 waren we enthousiast over. Zowel van binnen als buiten picobello en goed onderhouden, behalve de electrische bedrading en de waterput. De bedrading die er nu in zit zal worden afgekeurd als wij het kopen en de waterput is aan vernieuwing toe. Beide zaken zou je kunnen onderhandelen in de vraagprijs van het huis, die als ze beide zaken gaan vervangen, nog buiten ons budget zal vallen. Maar dit huis komt in de buurt bij het bedrag wat wij willen en kunnen betalen. We blijven hopen op een goede afloop. Huis nummer 1, foto's staan ook op de blog, is nog steeds de enige echte kandidaat. We hebben nog drie huizen op de lijst staan. 1 in Greenwood, 1 in Berwick en 1 in Nictaux. Het huis in Greenwood is een tweede kandidaat. We weten nog niet wat ze daar voor willen hebben, maar we hopen dat dit huis binnen ons budget zal liggen.

Een drukke dag 2 maar nog niets besloten.

De huizen in Berwick en Nictaux gaan we morgen bekijken. Greenwood hopelijk vrijdag. Wat we wel weten is dat de electrische bedrading van het huis in Greenwood vervangen moet worden anders kan het huis niet verzekerd worden en dat is uiteraard een probleem maar is wel onderhandelbaar.

1. Ingrid Casteleijn:
    29 januari 2015
    Huis 3 ziet er idd heel mooi uit.
    Wat jammer dat dit huis te duur gaat worden.
    Duimen dan maar voor de overige 3 huizen.
    Ik kijk elke dag uit naar jullie reisverslag en foto's.
    Erg leuk om zo op de hoogte te blijven.
    Lieve heren, nog mooie en succesvolle dagen gewenst.
    Groetjes, Siebe en Ingrid
  2. Diny Beense:
    Hai hai jonge avonturiers,
    Met gemengde gevoelens lees ik jullie reisverslagen. Gaaf Joop dat je ons op de hoogte houdt. Zo geef je ons de kans om met jullie mee te leven en eventueel mee te denken. Als jullie alle huizen bezichtend hebben, ga dan in het weekend er rustig voor zitten. Neem alle voors en tegen onder de loep en onder het genot van een wijntje/biertje en een knabbeltje komen jullie er wel uit.
    sriekum reis ik op jullie schouders mee. Veel succes gewenst!!!!
  3. Joop en Kirk:
    Hoi Dinie?
    We voelen ons prima dat je ons jonge avonturiers noemt. Als we vanmiddag alle huizen bekeken hebben moeten we er inderdaad rustig voor gaan zitten en besluiten gaan nemen. We hebben vanaf het begin gezegd dat we nu moeten slagen of anders gaat het verhuizen hier naar toe niet door. Dat staat nog steeds. Kirk denkt daar uiteraard hetzelfde over. Zowel hier als thuis zal men het jammer vinden als het al of niet doorgaat.
    Thuis met familie en buren die ons liever niet zien weggaan. Vooral met de buren hebben we toch een leuke band opgebouwd de afgelopen 15 jaar en we staan, daar waar nodig, altijd voor elkaar klaar. Betere buren kan je eigenlijk niet wensen. Als we niet komen zal dat bij Kirk's zuster de nodige emoties oproepen. Maar we moeten wel onze eigen gevoelens ook laten meespreken en dat is van het begin af geweest, als we iets geschikt vinden en ook nog binnen het budget, gaan we weg onder voorbehoud of ik een verblijfsvergunning krijg. Nou dat laatste is opgelost, nu de rest nog.
    Het beloven spannende dagen te worden en we houden een ieder op de hoogte via deze blog.