We zijn aangekomen!!!!!

27 januari 2015 - Wilmot, Canada

Na een lange vlucht, 17 uur, inclusief overstaptijden, zijn we eindelijk aangekomen bij Rosemary en Paul in Nova Scotia. Van Amsterdam naar Londen en vanuit daar naar Toronto verliep vlekkeloos en we hadden een geweldige vlucht met een Boeing 787 van British Airways naar Toronto, met af en toe turbulentie. In Toronto moest het gebeuren dat ik mijn Permanent Resident (verblijfsvergunning) pas zou moeten krijgen. Ik had als een backup extra papieren meegenomen maar deze bleken achteraf niet nodig. Eerst door paspoort controle en daarna moest ik me melden bij Immigratie. Papieren zoals paspoort etc nagekeken en 45 minuten later had ik mijn verblijfsvergunning. Daarna kon ik doorlopen en een BSN nummer aanvragen, dat noemen ze hier een Social Insurance Number, en deze BSN had ik ook binnen 15 minuten. Het is allemaal prima gegaan, buiten onze verwachting zelfs.

Maar nu moesten we nog van Toronto naar Halifax in Nova Scotia en onze aansluiting na 4 uur op Toronto, was geannuleerd vanwege een naderende sneeuwstorm. Die sneeuwstorm ging langzamer dan ze dachten dus we werden overgeboekt naar de volgende vlucht naar Halifax 2 uur later. We arriveerden dus om 00.15 in Halifax en de storm werd tussen 02.00 en 03.00 uur verwacht. Rose en Paul waren op het vliegveld en we waren net thuis, 90 minuten van het vliegveld en daar was het. De sneeuwstorm. Ik heb een filmpje geplaatst vanmorgen toen we wakker werden.

De komende dagen gaan we house hunting. 6 op de lijst waarvan 3 serieuze kandidaat zijn. We houden jullie geinformeerd. We kunnen echter even niets doen vanwege de storm die nog steeds bezig is.

1. Niry de Jonge:
    27 januari 2015
    Fijn dat voor jullie de reis zo vlot gegaan is!
    Geniet nog even van jullie rust en de sneeuw.
    Leuk verhaal!!!!!
  2. Joop en Kirk:
    Dank Niry. Gaat lukken.
  3. Ingrid Casteleijn:
    27 januari 2015
    Wat fijn dat de afhandeling van de papieren zo vlot verliep.
    Dat is tegen verwachting in, dat kan ik mij indenken. Te denken aan de trage gang van zaken, voordat jullie op reis gingen.
    Mooi dat jullie net voor de storm in huis bij de familie waren. Ziet er heftig uit, op de video.
    Geniet van het samenzijn met Rose en Paul.
    En nu afwachten hoe de huizenjacht zal verlopen, spannend.
    Laten we hopen voor jullie, op een mooi eindresultaat.
    Liefs, Ingrid
  4. Gerry:
    27 januari 2015
    Ontzettend fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Ga zo naar de video kijken.
    Succes met de huizenjacht.

Liefs Gerry.
  5. Mennevellinga:
    27 januari 2015
    Begrijp ik nu dat je geslaagd bent voor je inburgeringscursus voor Canada Joop?
  6. Paul:
    27 januari 2015
    geweldig dat ze je als volwaardig lid van de canadese gemeenschap hebben opgenomen. Proficiat. Nu gaan we zitten afwachten. gr Rita en Paul
  7. Joop en Kirk:
    28 januari 2015
    Wat de papieren molen aangaat jawel Menne. Al het andere moet tussen nu en negen dagen verwezenlijkt worden en dat is het vinden van een geschikt en betaalbaar huis. Betaalbaar is het punt niet maar geschikt wel.
  8. Huissen an:
    28 januari 2015