Nog even!!!!!!

5 februari 2015 - Torbrook, Canada

Nog even en vliegen we weer huiswaarts. Gezien alle sneeuw dat hier gevallen is, en vannacht nog zal vallen waren we bang dat diverse vluchten weleens geannuleerd zouden kunnen worden. Echter, zoals het er nu voorstaat gaan alle vluchten morgen gewoon door. Wij vliegen om 15.50 lokale tijd, 21.50 in Nederland, dus dat is vrij laat op de dag.

10 dagen zijn omgevlogen, woordspeling, en we hebben toch wel veel bereikt. Vanochtend nog even een tweede ontmoeting gehad met de electricien die het hele huis qua electra gaat updaten. Alle bedrading en contactdozen zullen vernieuwd moeten worden. Ook een nieuwe schakelkast is noodzakelijk om aan de huidige eisen te voldoen. Hij gaat dit allemaal doen als wij in Amsterdam zijn.

Minder prettig is wel dat men het niet verstandig vind dat electronica meegenomen gaat worden. Dat houdt in geen stereo, geen TV en geen computer. Die zullen verkocht moeten worden. De kans op storingen en zelfs brand is niet uitgesloten en zal niet de eerste keer zijn. Als er brand uitbreekt en de oorzaak is een van bovengenoemde apparaten, keert de verzekering niets uit.

Ik wilde de apparatuur meenemen omdat ik een groot aantal DVD'S bezit die me dierbaar zijn en die kan ik niet afspelen op het Canadese systeem.

Er zijn dvd spelers in de handel heb ik gezien die PAL DVD'S op een NTSC TV kan afspelen en daar moet ik dan maar achterheen.

Je kan niet alles hebben dus heb ik me daar maar bij neergelegd.

Tot zover ons laatste nieuws uit Canada. De blog blijft gewoon bestaan.

Joop en Kirk

1. Ingrid Casteleijn:
    Goede reis terug morgen.
    En een veilige aankomst in Amsterdam na heeeel veeeel uren.
    Het wordt weer een lange reis voor jullie.
    En waarschijnlijk voorlopig de laatste keer richting Amsterdam.
    Op naar de laatste maanden in Diemen.
    Liefs, Ingrid.
  2. Gerry:
    6 februari 2015
    Dit gaan echt de laatste maanden in Diemen worden. Zal toch wel gek zijn te weten dat jullie straks zover weg wonen, maar toch ook weer dichtbij. We spreken elkaar gauw. Je mist ook het afscheidsconcert van James Last, want ook die gaat weer een tournee door Duitsland doen. Maar dat wist je vast wel.
    Nou jongens nogmaals een goede reis en tot horens Liefs Gerry.
  3. Joop en Kirk:
    6 februari 2015
    Hoi Ger, de reis gaat wel lukken. Dat James Last wist ik inderdaad en paste niet meer in mijn schema. Zoals ik heb begrepen komt er een live DVD van zijn laatste tournee. Tot horens zou ik zeggen.