langzaam maar zeker gaat het er op lijken 3

23 mei 2015 - Torbrook, Canada

De kop zegt het helemaal. Het eind van de grote werkzaamheden is in zicht. Eind volgende week zijn die klaar en dan gaan we zeker een week witten en schilderen. Alle kamers krijgen een grote opfrisbeurt. De badkamer en kelder zal even moeten wachten. Het grote gat in het plafond van de huiskamer n.a.v. van een lekkage jaren geleden is gedicht en gaat weer glad gemaakt worden door de stucadoor. Hij is ook bezig met andere oneffenheden glad te strijken en daar waar nodig repareren.

Kirk heeft van twee kamers 1 grote kamer gemaakt en wat hij heeft weggebroken gaat ook hersteld worden door de stucadoor, maar mijn hemel wat is die man langzaam.

Wat hij tot nu toe gedaan heeft is vakwerk, dus we gaan niet klagen.

In de tussentijd heeft kirk een fikse oogontsteking gekregen, wellicht door het stof van bijna 50 jaar oud. Gaat al een stuk beter met hem.

En......afgelopen woensdag ontvingen wij ons eerste pensioen. Nog lang niet de AOW. Alleen voor die gelegenheid heb ik me een paar dagen niet geschoren, zoals je op de foto kan zien. nu, zaterdag zit ik er weer gladjes bij. De familie hier zei dat een baardje me best zal staan. Ga kijken of dat waar is en als het huis klaar is ga ik daar eens mee aan de slag.

Tot zover voor deze keer en er komt beslist een volgende keer.

Prettige Pinksterdagen.

Joop en Kirk

1. Nelly:
    24 mei 2015
    Schiet lekker op met de werkzaamheden. Toch maar koffie voor de werklui? Heeft een oppeppende werking! Beterschap gewenst voor Kirk. Pensioen ontvangen, weten jullie weer waarvoor je al die jaren gewerkt hebt, tenminste zo voelt het voor mij. Ik verwacht mijn AOW eind juni, dan 65 en drie maanden, ja de tijd heeft niet stilgestaan. Het allerbeste liefs, Nelly en de poezen (die hebben me wakker gemaakt, het nu 6.00 uur ´s ochtends en 1e Pinksterdag).
  2. Gerry:
    24 mei 2015
    Nou fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat. Wel heel vervelend voor Kirk. Hopelijk genezen zijn ogen snel. De tijd gaat inderdaad hard. Niek is vandaag 62 geworden en over nog geen twee weken gaat hij met vervroegd pensioen na meer dan 45 jaar werken. Het is mooi geweest. Knap dat jullie al zo ver zijn met het huis, toen we de video zagen dachten we dat het wel een tijd zou gaan duren.
    Ook jullie prettige Pinkster hoor?

Dikke knuffels Niek en Gerry.
  3. Joop en Kirk:
    24 mei 2015
    Met alle liefde van de wereld wil je iemand koffie aanbieden, maar dat doe je hier niet. Je kan ze iets aanbieden als alles klaar en naar je tevredenheid is uitgevoerd. Niet eerder.
  4. Tineke:
    24 mei 2015
    Joop, op die laatste foto kom je goed uit, vooral met die baard. Je begint er al als een retired canadian uit te zien! Geniet van een lang pensioen.