House hunting Dag/Day 1

27 januari 2015 - Wilmot, Canada

De eerste dag is voorbij en we hebben de afspraak om ons eerste huis te bezichtigen achter de rug. Dit huis gaat verkocht worden door de eigenaar zelf zonder tussenkomst van een makelaar. De buitenkant heeft TLC nodig, en binnen trouwens ook maar we zijn beide handig genoeg dus dat moet het probleem niet zijn. Het zijn  geen zaken waar je voor geleerd moet hebben. Dit kandidaat huis in Wilmot heeft ook een behoorlijke grote schuur waar je een grote auto in zou kunnen parkeren. We zijn ook langs twee huizen gereden waar we woensdag en donderdag afspraken voor hebben staan en die worden wel verkocht via een makelaar. Maar zonder makelaar mag je niet zomaar aankloppen dus bleef het bij langsrijden en de buurt verkennen zolang dat mogelijk was in de sneeuwstorm. We houden jullie op de hoogte.

TLC trouwens staat voor Tender Loving Care. Een verbouwing of aanpassen is mogelijk en soms noodzakelijk.

1. Mennevellinga:
    Joop Kirk wat is TLC???
  2. Tineke:
    28 januari 2015
    Hoi Joop, Spannende tijden voor jullie. Met al die kou kan je wel goed kijken of de insolatie werkt!
  3. Joop en Kirk:
    Zeker weten Tineke.
    Dat moet ik nog aanpassen Menne. TLC is Tender Loving Care.
  4. Maria:
    28 januari 2015
    Wouw Joop, dat heet met recht houseHUNTING in die sneeuw! Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad, ook al hadden jullie vertraging en dat jullie 'binnen'waren voor de verwachtte sneeuwstorm. Lijkt me best lastig om met deze weersomstandigheden naar een leuk en geschikt huis te zoeken. Misschien is huren een optie en vandaaruit op jullie gemak een definitief stulpje zoeken ?
    Veel succes in ieder geval. Leuk je blog zo te kunnen lezen en te zien waar jullie 'hunten'.
    Groetjes, Maria
  5. Joop en Kirk:
    28 januari 2015
    Huren Maria is geen optie. Dat zou inhouden dat al onze spullen moeten worden opgeslagen en dat is bepaald niet goedkoop. Dus het is kopen of helemaal niet maar dank voor het meedenken.
  6. Piet en yvonne veen:
    28 januari 2015
    komt het eerste huis wel in de buurt wat jullie zoeken?