langzaam maar zeker gaat het er op lijken 4

3 juni 2015 - Torbrook, Canada

Gisteren en vandaag waren verloren dagen omdat we een aantal zaken moesten regelen ten aanzien van het huis, mijn Canadese rijbewijs en Kirks Canadees rijbewijs updaten en de stucadoor was druk aan het schuren om het af te krijgen voordat de container komt. Daarnaast hebben we ook een truck aangeschaft. Zonder een auto hier kom je niet ver.

Voor wat betreft het huis: we liggen op schema. 2 kamers is nu een grote kamer geworden. Zie de twee vergelijkende foto's.

De stucadoor is klaar dus morgen en vrijdag is het grondverf en definitieve verflaagdagen in de huiskamer, keuken en hal naar de overige kamers en badkamer.

De andere slaapkamer is gewit en geschilderd, dus BIJNA want nu alleen nog vloerbedekking in de vorm van vinyl of laminaat. Zijn we nog niet over uit.

Onze grote kamer maken we af als we er wonen volgende week, nadat de container is geweest. We hebben een oude wasbak en kastje weggesloopt in de badkamer. Alle toiletten en/of badkamers hier moet een gemotoriseerde ventilator hebben. Er hangt een oude en die hebben we opengemaakt. 30 jaar vastgekoekte rotzooi. Nog een wonder dat het nog werkt zoniet in de hens is gegaan. Dus daar hebben we een nieuwe voor gekocht. Die moeten we nog plaatsen want de badkamer krijgt daarnaast ook een metamorphose maar wel pas als we er wonen. Vanaf 9 juni hebben we TV en Internet inclusief WIFI.

Eergisteren hebben we een 2010 Ford Ranger truck gekocht. Rijdt prima. Foto op de bekende pagina.

Gisteren ben ik ook telefonisch benaderd door de transportagent in Halifax dat onze container definitief a.s. zaterdag aankomt in Halifax. Het zal ergens begin volgende week zijn dat ik naar Halifax moet om de container te claimen.

De boot vaart nu bij Quebec. Zie foto.

Het was al met al een spannende week op weg naar de afsluiting van een roerige periode.

1. Nelly:
    4 juni 2015
    Goedemorgen Joop en Kirk, het is nu in Nederland 5.30 uur, de katten hebben me wakker gekust. En het wordt even iets beter weer met een zonnetje de komende dagen, dus heel vroeg licht.
    Jullie huis is heel goed gevorderd. Mooie grote kamer geworden, van 2 naar 1 ruimte. Stoere bak, de nieuwe auto!
    En zicht op aflevering container, dan uitpakken maar. Duim voor jullie dat er geen hobbels in het schema opduiken. Alles weer goed met Kirks ogen trouwens? Een zonnige groet, Nelly
  2. Diny Beense:
    8 juni 2015
    Hai hai lieverds,
    Sorry voor de late reactie. Ik ben al vanaf woensdag, met Wil in Friesland. Trouwens: De groetjes van Henk en Marieke.
    Fijn om te horen dat jullie op schema liggen. Nog een paar dagen dan kunnen jullie in jullie eigen bed slapen. Yeh, jippie. Gefeliciteerd met de aanschaf van de truck. Als ik wil meerijden moet ik dan in de achterbak? Net zoals ma in de bakfiets toen ooit? hihihihihihihihi. Isa heeft een mollen nest gevonden en leeg gevreten. Er lag nog een jonkie naast het nest, die wilden wij nog redden, helaas was Isa sneller. Wat een rovertje. Marieke en de overbuurvrouw natuurlijk blij. Isa ook trouwens, want het is natuurlijk weer iets anders dan brokken.
    Succes voor de laatste perikelen van jullie huiswaar en het inruimen van het huis.
    Liefs en Kiss