De zwarte vlieg

28 mei 2015 - Torbrook, Canada

Hier op de berg in Torbrook zijn ze de plaag van iedereen. Zijn er overdag en tijdens de schemering. Je ziet ze niet als de zon fel schijnt, zoals gisteren., en bij harde wind. Die kleine vleugeltjes kunnen dat niet hebben.

In Greenwood, dat ligt midden in de Annapolis Vallei, zijn ze ook maar in veel mindere mate.

Er zijn allerlei creme's en spuitbussen die ze tijdelijk van je afhouden. Nog meer creme's naast alle creme's die ik al gebruik?Nah.

Nu we het toch over beesies hebben, de Bummble Bee oftewel de hommel........liefaardige monsters. Zijn dubbel zo groot als in Nederland. Zoeven over het grasveld op zoek naar bloemen. Maar ja op een paar Dandilions oftewel paardebloemen en Buttercups oftewel Boterbloemen na, groeit en bloeit er nog niets en het is bekend dat ze paardebloemen en boterbloemen radicaal negeren.

Andere beesten die opvallen, zijn de vogels de Blue Jay oftewel de Blauwe Gaai, de Robin, oftewel Roodborst, de Hummingbird oftewel Kolibri en de Woodpecker, oftewel de Specht. De Blauwe Gaai overigens heb ik nooit in Nederland gezien. Ze schijnen vooral in Noord Amerika te leven. Daarnaast vlak voor onze deur de Squirrel oftewel Eekhoorntjes.

Naast deze engelse les over de flora en fauna op Nova Scotia, gaan we ons klaarmaken voor de rit naar Greenwood. Het is nu 07.15 en na de dagelijks bak porridge, oftewel havermout, gaan we afzakken.

1. Paul:
    28 mei 2015
    de blauwe gaai zie je in Vierhouten wel hoor.
  2. Piet en yvonne veen:
    28 mei 2015
    hier heb je natuurlijk ook van die vieze vliegen,maar wij noemen ze strondvliegen.Alleen die steken je niet.Die leggen eitjes op je eten, dan word je doodziek als je niet oplet.
  3. Nelly:
    28 mei 2015
    Prachtige foto's van de omringende dieren. De steekvliegjes wat minder leuk. Maar wat een temperatuurtje daar, hier wil het nog niet echt zomeren, 15 graden en en keiharde koude wind en regenbuien.
    Heel veel plezier op jullie dagjes uit! groet, Nelly
  4. Diny Beense:
    Lieve mannen,
    Dank je wel voor de flora en fauna les, mooie foto's trouwens! Hebben jullie nog iets van ons koninklijk paar meegekregen?
    Het zomerse weer hier, wil niet echt doorzetten. Wel de wind, die heeft geen enkele moeite om het ons lastig te maken. Voelt altijd frisser aan. Voor je wasgoed is het weer fantastisch, hihihihihihihihi! Niet echt slim om nu een reactie te schrijven als het al 0.30 uur Nederlandse tijd is. Dus ik zeg nu...........Welterusten! Bij jullie is het nu 19,30 uur. Dat noem ik nog eens een christelijke tijd.
  5. Joop en Kirk:
    29 mei 2015
    Klopt Diny, maar voordat wij bij Rose met een WIFI verbinding zijn is het meestal 19.00 uur onze tijd plus 5 uur Nederlandse tijd.
  6. Joop en Kirk:
    29 mei 2015
    Menen jullie dit nu Rita en Paul?
  7. Joop en Kirk:
    29 mei 2015
    Ik ben hier geen strontvliegen tegengekomen, maar daarantegen vind je hier ook geen uitwerpselen van honden op straat, laat staan loslopende honden. Deze mogen alleen loslopen in je eigen omheinde tuin. Daarbuiten altijd aangelijnd.
  8. Wil Beense:
    29 mei 2015
    Hoi Joop en Kirk. Ggeweldig hoor die foto - en video verslagen van de vorderingen die jullie maken met het huis. En van jullie zelf. Erg leuk. Keep up the spirit. De blauwe gaai maar ook de colibrie zal je in nederland idd. niet tegenkomen.
    En geloof me. Die hommel vliegt daar niet rond als er geen ander voedsel in de buurt zou zijn dan de bloemen die hij niet moet. . Hoop dat alles naar wens loopt en dat het grote werk op tijd klaar is voor het inrichten van jullie huis als de meubels en diverse arriveren.Veel plezier en genoegen de komende dagen met de vele dingen die nog gedaan moeten worden. Rust op tijd he. Is net zo belangrijk.
    Groeten aan iedereen.
  9. Tineke:
    1 juni 2015
    Tip om die kolibri's van dichtbij te zien, is om speciale feeders op te hangen met suikerwater. Ga naar de Canadian Tire en daar vind je ze wel. spectaculair om ze te zien! De eerste keer dat een kolibri van dichtbij zag leek het op een grote hommel trouwens!!