Maandag 2 februari 2015

2 februari 2015 - Torbrook, Canada

Langzaam dringt het tot ons door dat we over bijna drie maanden voorgoed het vliegtuig terug nemen naar Nova Scotia. Tussen nu en 30 april of 1 mei, zullen we veel moeten regelen voordat de oversteek gemaakt kan worden. Er is reeds contact gelegd met twee beoogde verhuisbedrijven in Nederland die het zouden kunnen verzorgen. Die contacten bestonden overigens al sinds September vorig jaar, maar het wachten was op toestemming. Omdat we beide stoppen met werken op de laatste dag van Maart, hebben we de hele maand April nodig de laatste puntjes op de i te zetten. Veel zaken moeten al in Maart opgezegd of beeindigd worden met ingangsdatum 1 mei. Ook de officieele instanties, zoals gemeente en de belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker, moeten geinformeerd worden. Veel te doen en te regelen dus. Maar voorlopig zijn jullie nog niet van ons af, en eenmaal hier ook niet. Met alle technologien tegenwoordig is de wereld een stuk kleiner geworden. Facetime en skype houden heel veel mensen over de hele wereld bij elkaar, want ook bij ons geldt wel uit het oog, maar niet uit ons hart.

Bij foto's heb ik een paar foto's geplaatst van de zonsopgang vanochtend.

Tot laters

Joop en Kirk

1. Ingrid Casteleijn:
    2 februari 2015
    Ja, het gaat steeds echter worden. Het is nu toch wel definitief.
    Heel veel regelwerk de komende maanden.
    Ik weet nog niet wanneer ik weer ga beginnen met een paar uurtjes werken. Misschien half maart? ? Dus we zullen niet heel veel samen meer op het werk zijn. Jammer, we gaan je echt missen.
    Succes morgen met de papieren bij de advocaat.
    Komt allemaal goed. Maar jullie hoofden werken op volle toeren, denk ik.
  2. Joop en Kirk:
    2 februari 2015
    Hoi Ingrid, dat het definitief is dat is zeker. Half maart ben ik er nog steeds hoor, dus wie weet werken we toch nog met elkaar. We zorgen ervoor dat onze hoofden niet overlopen van het geregel maar wat moet gebeuren, moet gewoon gebeuren. We kunnen helaas niet alles meenemen, dus de zaken waar we niet aan gehecht zijn zullen verkocht moeten worden. We hebben nu 2 verdiepingen en gaan terug naar een gelijkvloerse bungalow en ik verzeker je we hebben heel veel spullen, maar gelukkig geen rotzooi. Dus wie weet kan ik wat spullen kwijt via de site van het OLVG. Ze willen dat de Beenseberg, de Beenseberg blijft. De familie hier is in rep en roer en tellen de dagen af. Ze vechten min of meer wie ons gaat afhalen van het vliegveld. Ik zeg maar zo, ze vechten maar:), zolang er maar iemand is.

Dit was het weer Ingrid. Gaat alles een beetje met de andere helft van de heup of is het toch nog wennen.
    We horen.
  3. Ingrid Casteleijn:
    2 februari 2015
    Ja dat wordt veel verkopen. Lijkt mij verstandig.
    Het gaat redelijk goed met mij hoor. Loop nog met 2 krukken. Doe mijn beenoefeningen. Ga vanmiddag naar fysio. Loop elke dag een stukje. En heb gelukkig geen pijn meer. Nu is het weer opbouwen en sterker worden van de spieren. Dat heeft tijd nodig.
  4. Gerry:
    2 februari 2015
    Het wordt nu inderdaad echt serieus. Wij merken ook wat je allemaal moet regelen als iemand er niet meer is. Maar jullie regelen om een nieuw leven te gaan beginnen en dat is natuurlijk wel heel spannend.