1 februari 2015 - Torbrook, Canada

Zondag, 1 februari 2015.

Vanaf vandaag is het in Canada verboden om met je mobiel in de hand te telefoneren in en op alles wat maar kan rijden. Autos, motors, scooters, fiets, rollator, driewielers etc etc. De boetebedragen vallen nog mee. Echter, als je gepakt wordt krijg je een boete van 80 dollar. Wordt je voor een tweede keer gepakt gaat de boete naar 160 dollar, een derde keer moet je voor de rechter komen en je bent dan je rijbewijs kwijt en moet je opnieuw examen doen. Het verbod was er eigenlijk al maar werd nog niet tegen opgetreden om de mensen te laten wennen. Het wennen is nu afgelopen.

Benzineprijzen zijn 1 dollarcent gestegen, maar is nog steeds goedkoop met Europa vergeleken.

Het is nu 08.00 uur en het sneeuwt nog steeds. Soort van stuifsneeuw en wind wat het voor het gevoel koud maakt. Maar we moeten straks naar Greenwood boodschappen doen. Ons bezoek van woensdag aan New Minas hebben we verplaatst naar morgen zodat we woensdag een bezoek kunnen brengen aan Michelle, een jongere zuster van Kirk die een uur rijden hier vandaan woont.

Als we straks naar Greenwood gaan zal ik een foto maken van de bergweg naar beneden zodat je een idee krijgt hoe het er uit ziet.

Voor de rest niet zoveel te melden vandaag. Volgende week nog een paar spannende dagen bij de advocaat die de papieren in orde moet maken. Hij zal dan namens ons moeten tekenen. Maar goed daar heb je een advocaat voor nodig en het kost ook de nodige dollars.

We keep you all posted.

1. Niry de Jonge:
    1 februari 2015
    Dat verbod om in of op alles wat rijd vind ik een goed idee. Moeten ze hier ook strenger op toe zien. Verder heel veel succes daar in die sneeuw. Hier is het koud en regenachtig.
  2. Piet en yvonne veen:
    1 februari 2015
    kijk maar uit,straks kom je nog een beer tegen
  3. Mennevellinga:
    1 februari 2015
    Stuur je ons nog even het adres in Greenwood?
  4. Joop en Kirk:
    1 februari 2015
    We kunnen nog aan niemand het adres geven totdat de overdracht heeft plaatsgevonden en dat kan 30 plus dagen duren. Maar geen nood, jullie krijgen het tzt.
  5. Ingrid Casteleijn:
    2 februari 2015
    Wat een rare regel dat je het adres niet mag geven. Maar daar zal wel een goede reden voor zijn. Geen risico's nemen. Oponthoud is niet echt handig voor jullie.
    De video is leuk om te kijken. Je ziet nu ook dat de weg vanaf de Beenseberg naar jullie nieuwe huis loopt. Echt wel behoorlijk naar beneden. Rijdt maar voorzichtig met deze ijs en sneeuwbende.
    Maar......nu jullie niet op de berg gaan wonen, moet de berg toch weer een andere naam krijgen.